Warsztat eksperta

Konceptualizacja w planowaniu psychoterapii dzieci i młodzieży  

Write your awesome label here.

Informacje o szkoleniu

Warsztat ten powoli Ci zdobyć praktyczne umiejętności pozwalające na tworzenie konceptualizacji zaburzeń psychicznych, emocjonalnych i behawioralnych dzieci i młodzieży opartej na analizie zasobów i deficytów odnoszących się do osoby pacjenta, rodziny i środowiska szkolnego

Dowiesz się:

  • Czym różni się konceptualizacja od diagnozy nozologicznej i jak opisywać problem, by móc zaplanować kompleksowe oddziaływania

  • Czym jest i w jaki sposób tworzyć sfromułowanie kliniczne oparte na analizie zasobów, czyli tzw. mocnych stron oraz deficytów, czyli słabych stron odnoszących się do osoby pacjenta, środowiska rodzinnego, środowiska szkolnego i otoczenia społecznego
  • Jakie dane są niezbędne do budowania rozumienie problematyki pacjenta

Szkolenie w liczbach

Czas trwania

video

sprawdzających wiedzę

utrwalające umiejętności

dydaktyczne

Prowadzący

Prof. dr hab n. med. n. zdr
Anita Bryńska

Opanujesz praktyczne umiejętności:

  • Analizowania dostępnych danych 

  • Tworzenia list zasobów i deficytów związanych z pacjentem, rodzicami, rodzina i szkoła
  • Tworzenia planu postępowania i doboru adekwatnych interwencji ukierunkowanych na kompensację deficytów z wykorzystaniem kapitalizacji zasobów
  • Podziału zadań pomiędzy różnych specjalistów zajmujących się pacjentem w wieku rozwojowym

Dla kogo?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży oraz tworzenia konceptualizacji i wielokontekstowego planu postępowania, w szczególności:
  • Wszystkich pracowników ośrodków I poziomu referencyjnego, psychologów, psychoterapeutów i terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży, pracujących w zespołach i wspólnie układających plany leczenia

  • Psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz innych nurtów terapeutycznych
  • Specjalistów psychoterapii dzieci i młodzieży 
  • Specjalistów psychologii klinicznej

  • Lekarzy, specjalistów psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży 

  • Wszystkie osoby w trakcie szkoleń przygotowujących do uzyskania certyfikatów psychoterapeutycznych oraz szkoleń specjalizacyjnych

Z jakich części składa się warsztat?

Interaktywny warsztat

w 4 odcinkach, w którym nabędziesz praktyczne umiejętności tworzenia konceptualizacji uwzględniającej zasoby i deficyty 

Tabele



potrzebne do wykonania ćwiczeń i materiały pomocnicze w sekcji Dodatkowe materiały 

Artykuł naukowy

poświęcony ‘Konceptualizacji problemu i planowania interwencji w przypadku pacjenta w wieku rozwojowym’ w sekcji Dodatkowe materiały

3 ćwiczenia



dzięki którym utrwalisz swoje umiejętności praktyczne

Quiz

jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań w sekcji ‘Sprawdź swoją wiedzę’   

2 zadania

sprawdzające umiejętności praktyczne

Imienny certyfikat 

potwierdzający udział w 2,5h dydaktycznych szkolenia

Części szkolenia:

Prof. dr hab n. med. n. zdr

Anita Bryńska

Profesor, pracownik naukowo-dydaktyczny w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, lekarz, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży. Certyfikowany psychoterapeuta oraz superwizor-dydaktyk Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, wykładowca, superwizor w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT EDU. Dyrektor Szkoły Psychoterapii Centrum CBT EDU. Sprawuje nadzór merytoryczny nad całościowym podyplomowym 4-letnim szkoleniem psychoterapeutycznym w nurcie poznawczo-behawioralnym. Wykładowca i superwizor w szkoleniu specjalizacyjnym w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży. Członek kolegium redakcyjnego czasopisma „Terapia poznawczo-behawioralna”. Autorka ponad 200 publikacji naukowych, artykułów, monografii, opracowań zbiorowych oraz wystąpień i doniesień zjazdowych, poświęconych zagadnieniom terapii poznawczo-behawioralnej oraz zaburzeniom psychicznym wieku rozwojowego.

Prof. dr hab. n. med. n. zdr. Anita Bryńska

Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat tworzenia konceptualizacji w planowaniu leczenia zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego koniecznie zapoznaj się z: