Warsztat eksperta

Konceptualizacja problemu pacjenta z zaburzeniami odżywiania cz. 2

Write your awesome label here.

Informacje o szkoleniu

Warsztat ten jest kontynuacją pierwszego warsztatu poświęconego konceptualizacji problemu w jadłowstręcie psychicznym (anoreksji). Powoli Ci zdobyć praktyczne umiejętności pozwalające na tworzenie konceptualizacji rodziny pacjenta

Dowiesz się:

  • W jaki sposób modele teoretyczne opisują rozumienie rodziny, w której obecny jest jadłowstręt psychiczny

  • Jakie elementy struktury, komunikacji i strategii radzenia sobie z zadaniami przez rodzinę są niezbędne do opracowania sformułowania klinicznego opisującego system rodzinny
  • Jak w oparciu o nie identyfikować czynniki etiologiczne i planować obszary oddziaływań w terapii rodzinnej

Szkolenie w liczbach

Czas trwania

video

sprawdzających wiedzę

utrwalające umiejętności

dydaktyczne

Prowadzący

Dr n. zdr.
Anna Kaźmierczak-Mytkowska

Opanujesz praktyczne umiejętności:

  • Analizowania dostępnych danych w oparciu o przedstawiony opis przypadku

  • Identyfikowania i dokonywania opisu zasobów i deficytów odnoszących się do rodziców i rodziny
  • Formułowania hipotez dotyczących czynników predysponujących, wywołujących i podtrzymujących do wystąpienia AN z uwzględnieniem konceptualizacji systemu rodzinnego
  • Tworzenia w oparciu o opracowane sformułowanie kliniczne planu interwencji ukierunkowanych na rodzinę

  • Weryfikowania użyteczności tworzonych hipotez niezależnie od orientacji terapeutycznej diagnosty

Dla kogo?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży, zwłaszcza zaburzeń odżywiania (anoreksji) oraz tworzenia konceptualizacji i wielokontekstowego planu postępowania, w szczególności:
  • Psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz innych nurtów terapeutycznych

  • Specjalistów psychoterapii dzieci i młodzieży
  • Specjalistów psychologii klinicznej
  • Lekarzy, specjalistów psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży

  • Wszystkie osoby w trakcie szkoleń przygotowujących do uzyskania certyfikatów psychoterapeutycznych oraz szkoleń specjalizacyjnych

  • Wszystkich pracowników ośrodków I poziomu referencyjnego, psychologów, psychoterapeutów i terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży, pracujących w zespołach i wspólnie układających plany leczenia

Z jakich części składa się warsztat?

Interaktywny warsztat

w 5 odcinkach, w którym nabędziesz praktyczne umiejętności tworzenia konceptualizacji uwzględniającej zasoby i deficyty 

Tabele


potrzebne do wykonania ćwiczeń i materiały pomocnicze w sekcji Dodatkowe materiały 

Quiz


jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań w sekcji Sprawdź swoją wiedzę i umiejętności

2 ćwiczenia


utrwalające umiejętności praktyczne w sekcji Sprawdź swoją wiedzę i umiejętności

Imienny certyfikat 

potwierdzający udział w 2,5h dydaktycznych szkolenia

Części szkolenia:

Dr n. zdr.

Anna Kaźmierczak-Mytkowska

Doktor nauk o zdrowiu, psycholog, specjalista psychologii klinicznej, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, terapeuta systemowy. Adiunkt dydaktyczny w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, starszy asystent w Oddziale Klinicznym Psychiatrii Wieku Rozwojowego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego WUM. Wykładowca w szkoleniach organizowanych w Centrum CBT EDU: 4-letniej szkole psychoterapii, szkoleniu specjalizacyjnym w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży oraz kursie terapii środowiskowej. Sprawuje nadzór merytoryczny nad szkoleniami doskonalącymi umiejętności terapeutyczne w pracy z dziećmi i nastolatkami. Pełni funkcję członka kolegium redakcyjnego czasopisma „Terapia poznawczo-behawioralna”. Autorka i współautorka licznych publikacji z zakresu psychologii, psychoterapii i psychiatrii dzieci i młodzieży. 

Prof. dr hab. n. med. n. zdr. Anita Bryńska

Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat tworzenia konceptualizacji w planowaniu leczenia zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego koniecznie zapoznaj się z: