Warsztat eksperta

Konceptualizacja problemu pacjenta z zaburzeniami odżywiania cz.1

Write your awesome label here.

Informacje o szkoleniu

Warsztat ten powoli Ci zdobyć praktyczne umiejętności pozwalające na tworzenie konceptualizacji poznawczo-behawioralnej pacjenta w wieku rozwojowym z rozpoznaniem anoreksji (jadłowstrętu psychicznego, AN) z uwzględnieniem zasobów i deficytów odnoszących się do osoby pacjenta

Dowiesz się:

  • Jakie są zasady tworzenia sformułowania klinicznego w przypadku pacjenta w wieku rozwojowym z rozpoznaniem AN

  • Jakie rodzaje przekonań należy uwzględnić konceptualizując problem, jakie są typowe zniekształcenia poznawcze i strategie radzenia sobie pacjentów z AN
  • Jakie dane są niezbędne do budowania rozumienia problematyki pacjenta, by sformułować hipotezy dotyczące czynników predysponujących, wywołujących i podtrzymujących

Szkolenie w liczbach

Czas trwania

video

sprawdzających wiedzę

utrwalające umiejętności

dydaktyczne

Prowadzący

Prof. dr hab n. med. n. zdr
Anita Bryńska

Opanujesz praktyczne umiejętności:

  • Analizowania dostępnych danych w oparciu o przedstawiony opis przypadku

  • Formułowania hipotez dotyczących indywidualnych czynników predysponujących do wystąpienia AN z uwzględnieniem zasobów i deficytów pacjenta i jego systemu przekonań
  • Rozpoznawania czynników wywołujących, związanych z procesami rozwojowymi i strategiami radzenia sobie z przekonaniami
  • Definiowania czynników podtrzymujących, z uwzględnieniem systemu pozytywnych przekonań o AN, przekonań charakterystycznych dla zaburzenia oraz przekonań i strategii radzenia sobie rodziców

  • Tworzenia w oparciu o opracowane sformułowanie kliniczne planu interwencji ukierunkowanych na pacjenta

Dla kogo?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży, zwłaszcza zaburzeń odżywiania (anoreksji) oraz tworzenia konceptualizacji i wielokontekstowego planu postępowania, w szczególności:
  • Psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz innych nurtów terapeutycznych

  • Specjalistów psychoterapii dzieci i młodzieży
  • Specjalistów psychologii klinicznej
  • Lekarzy, specjalistów psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży 

  • Wszystkie osoby w trakcie szkoleń przygotowujących do uzyskania certyfikatów psychoterapeutycznych oraz szkoleń specjalizacyjnych

  • Wszystkich pracowników ośrodków I poziomu referencyjnego, psychologów, psychoterapeutów i terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży, pracujących w zespołach i wspólnie układających plany leczenia

Z jakich części składa się warsztat?

Interaktywny warsztat

w 6 odcinkach, w którym nabędziesz praktyczne umiejętności tworzenia konceptualizacji pacjenta w wieku rozwojowym z rozpoznaniem anoreksji 

Tabele do ćwiczeń,

opis przypadku pacjenta z AN i materiały pomocnicze w sekcji Dodatkowe materiały, by można było poćwiczyć i utrwalić umiejętności samodzielnie dokonując kolejnej konceptualizacji  

Quiz


jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań w sekcji Sprawdź swoją wiedzę i umiejętności

2 ćwiczenia 


utrwalające umiejętności praktyczne w sekcji Sprawdź swoją wiedzę i umiejętności

Imienny certyfikat 

potwierdzający udział w 2,5h dydaktycznych szkolenia

Części szkolenia:

Prof. dr hab n. med. n. zdr

Anita Bryńska

Profesor, pracownik naukowo-dydaktyczny w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, lekarz, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży. Certyfikowany psychoterapeuta oraz superwizor-dydaktyk Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, wykładowca, superwizor w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT EDU. Dyrektor Szkoły Psychoterapii Centrum CBT EDU. Sprawuje nadzór merytoryczny nad całościowym podyplomowym 4-letnim szkoleniem psychoterapeutycznym w nurcie poznawczo-behawioralnym. Wykładowca i superwizor w szkoleniu specjalizacyjnym w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży. Członek kolegium redakcyjnego czasopisma „Terapia poznawczo-behawioralna”. Autorka ponad 200 publikacji naukowych, artykułów, monografii, opracowań zbiorowych oraz wystąpień i doniesień zjazdowych, poświęconych zagadnieniom terapii poznawczo-behawioralnej oraz zaburzeniom psychicznym wieku rozwojowego.

Prof. dr hab. n. med. n. zdr. Anita Bryńska

Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat tworzenia konceptualizacji w planowaniu leczenia zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego koniecznie zapoznaj się z: