Warsztat eksperta

Planowanie oddziaływań na podstawie zdiagnozowanych funkcji samookaleczeń

Write your awesome label here.

Informacje o szkoleniu

Dzięki warsztatowi zdobędziesz praktyczne umiejętności niezbędne dla rozpoznawania funkcji samookaleczeń, co pozwoli Ci na dalsze planowanie oddziaływań terapeutycznych w pracy z pacjentami, którzy dokonują samouszkodzeń.


Dowiesz się:

  • Jakie są mechanizmy i funkcje samookaleczeń

  • Dlaczego tak ważne jest rozpoznawanie funkcji w kontekście planowania oddziaływań i zapobiegania objawom 
  • Co to jest trening umiejętności zastępczych i negatywne czynności zastępcze
  • Jakie kompetencje z treningu umiejętności zastępczych można wykorzystać w pacy w zależności od zdiagnozowanych funkcji samookaleczeń

Szkolenie w liczbach

Czas trwania

video

dydaktyczne

Prowadzący

Dr n. med. n. zdr. 
Nina Szalas

Opanujesz praktyczne umiejętności:

  • Rozpoznawania poszczególnych funkcji samookaleczeń na podstawie opisu epizodu samouszkodzenia

  • Identyfikowania różnych funkcji aktu samouszkodzenia w oparciu o analizę przeprowadzoną w modelu bio-psycho-społecznym
  • Wykorzystywania komunikatów psychoterapeutycznych pomocnych w rozmowie z pacjentem o samookaleczeniach i ich funkcjach
  • Planowania oddziaływań w obszarze poznawczym, behawioralnym, emocjonalnym, biologicznym i środowiskowym z uwzględnieniem zdiagnozowanych funkcji samookaleczeń

Dla kogo?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką samouszkodzeń u dzieci i młodzieży, w szczególności:
  • Wszystkich pracowników ośrodków I poziomu referencyjnego, psychologów, psychoterapeutów i terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży, pracujących w zespołach

  • Psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz innych nurtów terapeutycznych
  • Specjalistów psychoterapii dzieci i młodzieży 
  • Specjalistów psychologii klinicznej

  • Lekarzy, specjalistów psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży 

  • Wszystkie osoby w trakcie szkoleń przygotowujących do uzyskania certyfikatów psychoterapeutycznych oraz szkoleń specjalizacyjnych

Z jakich części składa się warsztat?

Interaktywny warsztat

w 6 odcinkach z materiałami video

Praktyczne ćwiczenia

dzięki którym opanujesz umiejętność rozpoznawania funkcji samookaleczeń na podstawie opisu epizodu samouszkodzenia

Fragment sesji terapeutycznej

 na podstawie której nauczysz się, w jaki sposób identyfikować funkcje samookaleczeń oraz, w jaki sposób prowadzić rozmowę z pacjentem, by zwiększać jego świadomość w tym obszarze

Fragment sesji terapeutycznej

w którym nauczysz się jak planować oddziaływania, na podstawie zdiagnozowanych funkcji

Materiały pomocnicze

do prowadzenia treningu umiejętności zastępczych w sekcji Dodatkowe materiały

Quiz

jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań

2 ćwiczenia

sprawdzające umiejętności praktyczne

Imienny certyfikat 

uczestnictwa potwierdzający udział w 2 h dydaktycznych szkolenia

Części szkolenia:

Dr n. med. n. zdr. 

Nina Szalas

Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu, psycholog, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB) oraz certyfikowany superwizor-dydaktyk PTTPB. Jest wykładowcą i superwizorem w Szkole Psychoterapii Centrum CBT EDU. Prowadzi szkolenia i warsztaty tematyczne z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Pełni funkcję członka kolegium redakcyjnego czasopisma „Terapia poznawczo-behawioralna”.



Jest współautorką 2 książek: „Psychoterapia dzieci i młodzieży w praktyce”, „Myślę, czuję, działam” dotyczących psychoterapii dzieci i młodzieży oraz 14 artykułów o tematyce związanej z zachowaniami samobójczymi, nieprawidłowo kształtującą się osobowością, zaburzeniami odżywiania, PTSD, depresją, niekorzystnymi doświadczeniami w dzieciństwie.

Prof. dr hab. n. med. n. zdr. Anita Bryńska

Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę dotyczącą zagadnienia samookaleczeń i tego jak planować adekwatne i skutecznie interwencje koniecznie zapoznaj się z: