Wykład eksperta

Teoria samookaleczeń (diagnoza, rodzaje, cechy, funkcje)

Write your awesome label here.

Informacje o szkoleniu

Wykład ten powoli Ci stworzyć doskonałą bazę teoretyczną dla warsztatów poświęconych praktycznym aspektom wdrażania technik behawioralnych i poznawczych w pracy z pacjentami dokonującymi samookaleczeń

Dowiesz się:

  • Jak definiujemy i klasyfikujemy samookaleczenia

  • Jakie są sygnały ostrzegawcze świadczące o tym, że samookaleczenie może stać się zachowaniem samobójczym
  • Jakie jest postępowanie w sytuacji ujawnienia zachowań samouszkadzających 
  • Jakie modele wyjaśniają mechanizmy i etiologię samookaleczeń

  • Jakie aspekty należy uwzględnić dokonując oceny samookaleczeń 

  • Na czym polega behawioralno-poznawcza ocena samouszkodzeń

  • Jakie są funkcje samookaleczeń

Szkolenie w liczbach

Czas trwania

video

dydaktyczne

Prowadzący

Dr n. med. n. zdr.
Nina Szalas

Dla kogo?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką i metod postępowania w odniesieniu do samouszkodzeń, w szczególności:

  • Psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz innych nurtów terapeutycznych
  • Specjalistów psychoterapii dzieci i młodzieży 
  • Specjalistów psychologii klinicznej
  • Lekarzy, specjalistów psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży
  • Psychologów, terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży 
  • Wszystkie osoby w trakcie szkoleń przygotowujących do uzyskania certyfikatów psychoterapeutycznych oraz szkoleń specjalizacyjnych

Z jakich części składa się wykład?

Wykład

w 4 odcinkach z materiałami video, tak by lepiej usystematyzować Twoją wiedzę

Wykład w wersji audio

tak by można było utrwalać materiał słuchając

Quiz

(test) jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań w sekcji "Sprawdź swoją wiedzę"

Imienny certyfikat

uczestnictwa potwierdzający udział w 2h dydaktycznych szkolenia

Części szkolenia:

Dr n. med. n. zdr.

Nina Szalas

Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu, psycholog, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB) oraz certyfikowany superwizor-dydaktyk PTTPB. Jest wykładowcą i superwizorem w Szkole Psychoterapii Centrum CBT EDU. Prowadzi szkolenia i warsztaty tematyczne z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Pełni funkcję członka kolegium redakcyjnego czasopisma „Terapia poznawczo-behawioralna”. Jest współautorką 2 książek: „Psychoterapia dzieci i młodzieży w praktyce”, „Myślę, czuję, działam” dotyczących psychoterapii dzieci i młodzieży oraz 14 artykułów o tematyce związanej z zachowaniami samobójczymi, nieprawidłowo kształtującą się osobowością, zaburzeniami odżywiania, PTSD, depresją, niekorzystnymi doświadczeniami w dzieciństwie.


Prof. dr hab. n. med. n. zdr. Anita Bryńska

Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat samookaleczeń, koniecznie zapoznaj się z: