Warsztat eksperta

Terapia środowiskowa dzieci i młodziezy - metody oceny

Write your awesome label here.

Informacje o szkoleniu

Szkolenie to pozwoli Ci na dokładne zapoznanie się ze sposobem tworzenia ustrukturyzowanej oceny środowiska domowego, dokonywanej przez terapeutę środowiskowego dzieci i młodzieży, w ramach procesu diagnozy i planowania interwencji. Nasz Ekspert omówi zastosowanie oraz sposoby prowadzenia obserwacji i rejestracji pomiaru w „Formularzu oceny środowiska domowego”. 

Dowiesz się:

  • Dlaczego ważne jest dokonywanie ustrukturyzowanej oceny i dlaczego jest ona pomocna w pracy terapeuty środowiskowego dzieci i młodzieży

  • Jak można opisać okoliczności kontaktu z rodziną oraz jej nastawienie do interwencji środowiskowych i współpracy, oczekiwania wobec terapeuty środowiskowego
  • W jaki sposób można ocenić i opisać relacje rodziców z dziećmi, ich oczekiwania, ekspresję potrzeb w rodzinie, gotowość do ich zaspokojenia, wzorce regulowania emocji, radzenia sobie z problemami, umiejętności, kompetencje i poziom kontroli rodzicielskiej, strukturę rodziny i jej funkcje, a także poziom rozumienia zgłoszonych objawów lub problemów
  • Jak w oparciu o przeprowadzoną z wykorzystaniem formularza ocenę tworzyć plan interwencji

Szkolenie w liczbach

Czas trwania

video

dydaktyczne

Prowadzący

Dr n. med.
Tomasz Srebnicki

Dla kogo?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką terapii środowiskowej dzieci i młodzieży i tworzenia hipotez diagnostycznych, w szczególności:
  • Terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży i osoby szkolące się w tym zakresie

  • Psychologów i psychologów klinicznych dzieci i młodzieży
  • Psychoterapeutów i specjalistów psychoterapii dzieci i młodzieży
  • Lekarzy, specjalistów psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży

  • Wszystkie osoby w trakcie szkoleń przygotowujących do uzyskania certyfikatów psychoterapeutycznych oraz szkoleń specjalizacyjnych

Z jakich części składa się warsztat?

Wykład


w 3 odcinkach, tak by lepiej usystematyzować Twoją wiedzę

Wykład w wersji audio

 tak by można było utrwalać materiał słuchając

Quiz


jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań w sekcji ‘Sprawdź swoją wiedzę’

Imienny certyfikat

uczestnictwa potwierdzający udział w 2 h dydaktycznych szkolenia

Części szkolenia:

Dr n. med.

Tomasz Srebnicki

Doktor nauk medycznych, psycholog, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB) oraz certyfikowany superwizor-dydaktyk PTTPB. Nauczyciel akademicki, adiunkt w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego WUM, wykładowca i superwizor w Szkole Psychoterapii Centrum CBT EDU. Pełni funkcję redaktora naczelnego czasopisma „Terapia poznawczo-behawioralna”. Jego zainteresowania kliniczne i naukowe dotyczą narzędzi opartych na technologiach komputerowych stosowanych w zaburzeniach psychicznych wieku rozwojowego, zagadnień zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych, zaburzeń tikowych i zespołu Tourette’a, zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) oraz zachowań trudnych, w tym w zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Jest autorem i współautorem licznych publikacji z zakresu psychologii, psychoterapii i psychiatrii dzieci i młodzieży. Prowadzi warsztaty i seminaria ukierunkowane na opracowywanie programów naprawczych w zakresie zachowań trudnych.

Prof. dr hab. n. med. n. zdr. Anita Bryńska

Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat problematyki terapii środowiskowej dzieci i młodzieży i tworzenia hipotez diagnostycznych koniecznie zapoznaj się z: