Wykład eksperta

Rozumienie zaburzeń osobowości wg ICD-11, ICD 10 i DSM V, od podejścia kategorialnego do dymensjonalnego

Write your awesome label here.

Informacje o szkoleniu

Dzięki wykładowi pogłębisz swoją wiedzę na temat definicji i diagnozy zaburzeń osobowości w rozumieniu klasyfikacji ICD-10, DSM-5 oraz ICD-11, niezbędną dla zrozumienia problematyki prezentowanej w warsztatach poświęconych praktycznym aspektom leczenia pacjentów z tymi rozpoznaniami.

Dowiesz się:

  • Jak definiować osobowość i jej zaburzenia oraz jak rozumieć definicję zaburzeń osobowości w kontekście modelu poznawczego

  • Co oznacza podejście kategorialne w definiowaniu zaburzeń osobowości
  • W jaki sposób rozumiane są zaburzenia osobowości w ujęciu klasyfikacji diagnostycznych DSM-5 i ICD-10 oraz to jakie są między nimi najważniejsze różnice
  • Na czym polega podejście dymensjonalne w definiowaniu zaburzeń osobowości wg ICD-11 i jakie były argumenty przemawiające za zmianą koncepcji rozumienia zaburzeń osobowości  

  • Jakie są aspekty funkcjonowania osobowości, które przyczyniają się do określania nasilenia zaburzeń osobowości wg ICD-11

  • Jak definiowane i opisywane są specyfikatory charakteryzujące cechy zaburzeń osobowości w ICD-11 

  • Jak ustalać rozpoznanie zaburzeń osobowości wg ICD-11 i jakie są dylematy wynikające z przyjęcia takiego sposobu rozumowania.

Szkolenie w liczbach

Czas trwania

video

dydaktyczne

Prowadzący

Dr n. med. n. zdr.
Nina Szalas

Dla kogo?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń osobowości w szczególności:

  • Psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz innych nurtów terapeutycznych
  • Specjalistów psychoterapii dzieci i młodzieży 
  • Specjalistów psychologii klinicznej
  • Lekarzy, specjalistów psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży
  • Psychologów, terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży 
  • Wszystkie osoby w trakcie szkoleń przygotowujących do uzyskania certyfikatów psychoterapeutycznych oraz szkoleń specjalizacyjnych

Z jakich części składa się wykład?

Wykład

w 4 odcinkach z materiałami video, tak by lepiej usystematyzować Twoją wiedzę

Wykład w wersji audio

tak by można było utrwalać materiał słuchając

Quiz

(test) jednokrotnego wyboru składający się z 5 pytań w sekcji "Sprawdź swoją wiedzę"

Imienny certyfikat

uczestnictwa potwierdzający udział w 3h dydaktycznych szkolenia

Części szkolenia:

Dr n. med. n. zdr.

Nina Szalas

Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu, psycholog, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB) oraz certyfikowany superwizor-dydaktyk PTTPB. Jest wykładowcą i superwizorem w Szkole Psychoterapii Centrum CBT EDU. Prowadzi szkolenia i warsztaty tematyczne z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Pełni funkcję członka kolegium redakcyjnego czasopisma „Terapia poznawczo-behawioralna”. Jest współautorką 2 książek: „Psychoterapia dzieci i młodzieży w praktyce”, „Myślę, czuję, działam” dotyczących psychoterapii dzieci i młodzieży oraz 14 artykułów o tematyce związanej z zachowaniami samobójczymi, nieprawidłowo kształtującą się osobowością, zaburzeniami odżywiania, PTSD, depresją, niekorzystnymi doświadczeniami w dzieciństwie.


Prof. dr hab. n. med. n. zdr. Anita Bryńska

Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat zaburzeń osobowości, koniecznie zapoznaj się z: